Al Jazeera aizdegās, lai atkal veicinātu #AntiSemitic saturu

| Maijs 20, 2019

Al Jazeera ir spiests izdzēst videoklipu, kurā apgalvots, ka ebreji „izmantojuši holokaustu” un ka Izraēla bija genocīda „lielākais ieguvējs”. Videoklips, kuru publicēja tās tiešsaistes arābu "AJ +" kanāls, tika noņemts tikai pēc tam, kad tas bija satriekti un riebīgs tiešsaistē, raksta Louis Auge.

Antisemītiskais saturs liecināja, ka ebreju kopienas piekļuve "finanšu resursu [un] mediju institūcijām" nozīmē, ka tā varēja "pievērst īpašu uzmanību" ebreju ciešanām un apgalvoja, ka "kompensācijas, ko Izraēla saņēma, bija nesamērīgi ”pēc holokausta.

Al Jazeera noņēma videoklipu un izdeva nelielu paziņojumu, apgalvojot, ka videoklips „pārkāpis tīkla redakcionālos standartus”, bet nesniedza stingrāku nosodījumu. Atkarībā no tīkla tika apturēti arī divi žurnālisti, kas iesaistīti satura izstrādē.

Daudzi komentētāji un tiešsaistes lietotāji ir ātri norādījuši, ka šī nav pirmā reize, kad Kataras valsts pārvaldītais tīkls ir publicējis antisemītisku vai ekstrēmistu saturu. Nevis vienreizēji, viņi atzīmēja, ka šis pēdējais incidents ir tikai vēl viena epizode ilgstošai apšaubāmu un ekstrēmistu saturam, ko pārraida Al Jazeera arābu kanāls.

Izraēlas Ārlietu ministrijas pārstāvis Emmanuel Nahshon teica, ka video pārstāvēja „sliktāko kaitīgo ļaunumu” un piebilda, ka „Al Jazeera smadzeņu mazgā jauniešus arābu pasaulē un saglabā naidu pret Izraēlu un ebrejiem.” Izraēlas premjerministra Benjamina pārstāvis Netanjahu, kas atsaucās uz Al Jazeeru kā "pamudinošu propagandas mašīnu". Twitter, daudzi lietotāji, tostarp ASV prezidents Donalds Trumps dēls, Donalds Trumps kungs, aicināja Facebook aizliegt AJ + „atklāti publicēt holokausta noliegšanas videoklipus”.

Kopš videoklipa dzēšanas ir atklājies arī tas, ka viens no videoklipā iesaistītajiem žurnālistiem Marah Elwadia bija publicējis antisemītiskie tweets jau 2012. Viens no šiem tweets bija hashtag "#fuckjews".

Šī atklāsme vēl vairāk apšaubīja kanāla patiesos „redakcijas standartus”. Tas, ka videoklips tika dzēsts tikai pēc tam, kad sociālā medija izsauca vēl vairāk spekulāciju par to, ko nozīmē šie „standarti”.

Daudzi lietotāji arī pauda satraukumu par to, kā video varēja iziet cauri redakcionālās uzraudzības slāņiem, neradot nopietnas bažas par acīmredzami antisemītisko saturu, ko tas satur.

Šie redakcionālie standarti pirms tam ir nopietni uzdoti. In 2009, musulmaņu brālības garīdznieks Yusuf al-Qaradawi tika parādīts Al Jazeera, slavējot Hitleru par holokausta veikšanu. Tas pats garīdznieks pagājušajā nedēļā konstatēja, ka ir uzrakstījis ievadu lietojumprogrammai “Euro Fatwa”, kurā bija antisemītiska valoda un kas vēlāk bija Google ir aizliegusi par naida runas un aizskaroša satura pārkāpumiem.

Pavisam nesen, 2017, angļu Al Jazeera kanāls tweeted, un pēc tam dzēsts, antisemītisks karikatūra, kas apgalvoja, ebreju gabals, lai noraidītu klimata pārmaiņas.

Pēdējais notikums ir saistīts ar pieaugošām bažām par valsts īpašumā esošām ziņu vietām, kas darbojas Rietumos. Apvienotā Karaliste aizliegts Irānas preses TV pārrunāja bažas, ka tās redakcionālie lēmumi tika pieņemti Teherānā, nevis Londonā; un tas ir bijis ziņots ka preses TV tagad ir “slēgta” Google platformās, tostarp YouTube un Gmail.

UK Mediju regulators Ofcom apstiprināts šajā mēnesī tā veic izmeklēšanu par Ķīnas Globālās televīzijas tīklu (CGTN), kas ir Ķīnas Centrālās televīzijas (CCTV) starptautiskais ziņu kanāls, kurš varēja redzēt, ka tas atbilst līdzīgam likteņa televīzijas kanālam.

Vēl ir jāskatās, vai šis pēdējais piemērs par antisemītismu, ko Al Jazeera publiski izplata, veicinās izmeklēšanu un atjaunos aicinājumus Lielbritānijas un Eiropas valstu vadītājiem rīkoties pret šo kanālu.

komentāri

Facebook komentāri

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

kategorija: Titullapa, Politika, Reliģija

Komentāri ir slēgti.