Savienoties ar mums

Mediji

Kremlis aizliedz ES medijus

AKCIJA:

Izdots

on

Krievija ir aizliegusi 81 ES bāzētu mediju, apgalvojot, ka tie "sistemātiski izplata nepatiesu informāciju par speciālās militārās operācijas gaitu [Krievijas iebrukums Ukrainā]".

Krievijas Ārlietu ministrija šādu lēmumu paziņoja otrdien, 25.jūnijā), reaģējot uz ES ierobežojumiem, kas noteikti Krievijas propagandas izplatīšanai.

Krievijas tiešsaistes aizliegums attiecas uz nacionālajām raidorganizācijām un ziņu organizācijām Austrijā, Čehijā, Igaunijā, Grieķijā, Somijā, Francijā, Īrijā, Itālijā, Latvijā, Lietuvā, Maltā, Nīderlandē, Portugālē, Spānijā un Zviedrijā, bet ne Vācijā un Polijā. .

Kremlis ir aizliedzis arī vairākus Eiropā pazīstamākos laikrakstus, tostarp Berlingske Dānijā, Francijas Le Monde un Liberation, Vācijas FAZ, Der Spiegel un Die Zeit, Irish Times, La Repubblica Itālijā, NRC Nīderlandē, un El Pais Spānijā.

Aizliegumā ir iekļauti četri uz ES orientēti mediji – Agence Europe, Politico un EUObserver Briselē un RFE/RL Prāgā.

Maskava neatklāja citus uz ES vērstus plašsaziņas līdzekļus, piemēram, EU Reporter, Euractiv vai Euronews.

Krievijas valdība saudzēja arī visus prokrieviskos medijus Ungārijā, izņemot vienu neatkarīgu mediju 444.hu.

Ministrija šo akciju raksturoja kā “atspoguļotu un samērīgu” reakciju uz ES pasākumiem pret Krievijas medijiem.

"Ja tiks atcelti ierobežojumi Krievijas medijiem, arī Krievijas puse pārskatīs savu lēmumu attiecībā uz minētajiem mediju operatoriem," norādīja Krievijas vēstniecībā.

Pirmdien ES melnajā sarakstā iekļāva četrus Krievijas propagandas kanālus: Eiropas balss, RIA Novosti, Izvestija un Rossiyskaya Gazeta.

Nesenajā Beļģijas, Čehijas un Polijas izlūkdienestu veiktajā izmeklēšanā Prāgā bāzētais Eiropas Balss tika apsūdzēts EP deputātu uzpirkšanā, lai tie darbotos Krievijas labā. Tas joprojām tiek izmeklēts.

Iepriekš ES aizliedza Krievijas televīzijas stacijas Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV un daudzus to meitasuzņēmumus.

Tā ir arī iekļāvusi melnajā sarakstā vairāk nekā 100 Krievijas personas par propagandas veicināšanu, tostarp RT galveno redaktori Margaritu Simonjanu un televīzijas vadītāju Vladimiru Solovjovu.

Saskaņā ar Parīzē bāzētās grupas Reportieri bez robežām (RSF) datiem Krievija preses brīvības ziņā ieņem tuvu zemāko vietu pasaulē (162. no 180). Krievijā ir bloķēta arī RSF vietne.

ES vērtību komisāre Vera Jourova vietnē X paziņoja, ka Krievijas plašsaziņas līdzekļu aizliegums ir nevajadzīga atriebība.

“Krievijas finansēti propagandas avoti, kas izplata dezinformāciju Krievijas militārās stratēģijas ietvaros, nav tas pats, kas neatkarīgie mediji. Demokrātijas to saprot," viņa atzīmēja.

Dalieties ar šo rakstu:

EU Reporter publicē rakstus no dažādiem ārējiem avotiem, kas pauž dažādus viedokļus. Šajos pantos paustās nostājas ne vienmēr atbilst EU Reporter nostājai.

trending